onsdag 11. august 2010

Mitt lille land



Ja - det er så mange plasser i Norge som er fine og jeg har valgt å delta i fotokonkurransen som Petunia har om "mitt lille land". Jeg har valgt et sted som ligger ganske nært meg, bare 15 minutter med bil. Det ligger i kommunen min, Ullensaker kommune, og jeg har valgt Nordbbytjernet ved Jessheim. Der er det blitt stier rundt hele tjernet og jeg elsker å ta turen rundt. Noen ganger får jeg med barna på tur. De er begge blitt i den alderen hvor de synes det å gå tur ikke har noen mening - hva er målet liksom? Men når vi går der og koser oss sammen så er det noe rolig over stedet og det er så mye å finne på selv om man har vært der mange ganger.

Opprinnelig ble jeg født i Harstad og har bodd der i 11 år. Litt vanskelig å bli glad i østlandet og terrenget her - det er så lite dramatisk og har så lite kontrast. Med årene har jeg allikevel valgt å fokusere på at det finnes så mange motiv der ute og det er vakkert selv om det er ganske så flatt ;=

2 kommentarer:

  1. Det ser virkelig trivelig ut der og det er fint med et turområdet som virkelig inspirerer en til å komme seg ut på tur også.
    Jeg liker veldig godt å gå steder de man kan gå rundt noe, så jeg slipper å gå frem og tilbake samme vei!!
    Tusen takk for et nydelig bidrasg fra deg:)

    SvarSlett
  2. Nydelig bilde,som er stemningsfylt og vakkert:-)

    SvarSlett